Hamba Allah


Click here for Myspace Layouts

Saturday, December 25, 2010

Cerita3 !!!!

Terdapat seorang lelaki tua yang tinggal di sebuah ladang di Kentucky, US dengan cucunya.Setiap pagi, Si Datuk akan membaca Al-Quran di ruang dapur. Si cucu yang melihat, juga meniru perbuatan Datuknya itu. Satu hari si Cucu bertanya kepada datuknya, “Atuk, saya baca Quran ini tapi tak fahamlah maksudnya. Kalau faham pun saya akan lupa bila tutup Al-Quran. Jadi apa gunanya kita baca Al-Quran ini?” Si Datuk lalu berpaling sebentar dan mendapatkan sebuah bakul yang kotor kerana diisi arang sebelumnya. “Nah, kau pergi sungai, bawak air dalam bakul ni” . Si cucu pun bergegas ke sungai yang berhampiran dengan rumah mereka di ladang. Apabila pulang, tiada lagi air yang tinggal. “Kau lambat sangat, cuba lari laju-laju sikit”. Si cucu pun berlari ke sungai dan apabila tiba di hadapan datuknya, tiada juga air yang tinggal. “Tak boleh lah Atuk”. Cuba sekali lagi. Kali ini datuknya melihat dari pintu. Si cucu pun, cepat-cepat ke sungai dan berlari membawa bakul untuk tunjuk kepada datuknya. “Nampak tak Atuk? Tak boleh lah”. “Tak ada gunaya” bentak si cucu. Si Datuk pun berkata, “Jadi kau rasa tak bergunalah? Cuba kau tengok bakul tu”. Seperti baru tersedar, si cucu baru perasan yang bakul yang kotor tadi, kini sudah bersih. Terus si datuk menyambung, “Macam itu lah dengan membaca Al-Quran, walaupun tidak memahami maksudnya, tetapi ia tetap membersihkan si pembacanya. Itu semua dengan kehendak Allah. Kerja Allah.”(di copy dari org lain niat nak menyebarkan)

Wednesday, December 22, 2010

Kamen rider






ni larr gmbr2 kamen rider yg ak minat...bnyk agi...tpi ak mls nk ltk...yg gmbr num1 tuh kamen rider w...yg num2 tuh kamen rider den-o.....yg num 3 tuh kamen rider agito....yg num4 tuh pling ak minat.kamen rider decade...yg num5 tuh kamen rider kuuga...yg last kli tuh kamen rider kabuto

Wednesday, December 15, 2010

仮面ライダーディケイド (kamen rider decade)


Alternative title:
Kamen Rider DCD (Japanese)
Masked Rider DCD
Masked Rider Decade
仮面ライダーディケイド (Japanese)
Objectionable content: Mild (mild bad language and/or bloodless violence)
Plot Summary: The story revolves around the nine previous universes of the Heisei Kamen Riders merging into one, something that would destroy all the worlds. To prevent this, Tsukasa Kadoya transforms into Kamen Rider Decade to protect his own dimension by defeating the Kamen Riders of the other dimensions.
Running time: 25 minutes per episode
Number of episodes: 31
Episode titles: We have 31
Vintage: 2009-01-25
Opening Theme:
"Journey Through the Decade" by Gackt
Ending Theme:
"Ride The Wind" by Masahiro Inoue

Japanese cast


Kanna Mori as Natsumi Hikari
Masahiro Inoue as Tsukasa Kadoya / Kamen Rider Decade
Ryota Murai as Yuusuke Onodera/Kamen Rider Kuuga

Eiichiro Suzuki as Narrator
Mark Ohkita as Decade Driver (Voice)
Miyuki Sawashiro as Kivala (voice)
Renji Ishibashi as Eijiro Hikari

Akashi Takei as Masahiko Okamura (eps 28-29)
Cho as Bony Shitari (voice) (ep 24)
Enrique Sakamoto as Daisuke Yamamoto/Kamen Rider Amazon(eps 28-29)
Fumihiko Tachiki as N Gamio Zeta (voice) (eps 2-3)
Goro Ibuki as Hikoma Kusakabe (eps 24-25)
Hideo Ishikawa as Yumu Kimiru (voice) (eps 28-29)
Hiroki Aiba as Ryonusuke Ikenami/Shinken Blue (eps 24-25)
Hironori Miyata as Suchi-Changer (voice) (ep 24)
Isshin Chiba as Garuru (voice) (eps 4-5)
Kazuhisa Kawahara as Guy/Apollo Geist
Keisuke Sohma as Genta Umemori/Shinken Gold (eps 24-25)
Kenichi Suzumura as Ryuutaros (voice) (eps 14-15)
Kenji Matsuda as Zanki/Kamen Rider Zanki (eps 18-19)
Kenta Miyake as Aligator Imagin (Voice) (eps 14-15)
Kimito Totani as Daiki Katoh/Kamen Rider Diend
Koji Seto as Wataru Kurenai (eps 1, 31)
Koji Yusa as Urataros (voice) (eps 14-15)
Kouki Miyata as Bashaa (voice)
Masaki Terasoma as Kintaros (voice) (eps 14-15)
Nana Akiyama as Akira/Kamen Rider Amaki (30; eps 18-19)
Rin Takanashi as Mako Shiraishi/Shinken Pink (eps 24-25)
Ryûzaburô Ôtomo as Chinomanako (Voice) (eps 24-25)
Seiji Takaiwa as Kamen Rider Decade (suit actor)
Shinichiro Miki as Sieg (voice) (ep 15)
Shogo Suzuki as Chiaki Tani/Shinken Green (eps 24-25)
Suzuka Morita as Kotoha Hanaori/Shinken Yellow (eps 24-25)
Takaya Kuroda as Dogga (Voice) (eps 4-5)
Takayuki Tsubaki as Kazuma Kenzaki/Kamen Rider Blade (eps 30-31)
Tetsu Inada as Shubarian (Voice) (eps 26-27)
Tetsuo Kurata as
Kotaro Minami/Kamen Rider Black (ep 27)
Kotaro Minami/Kamen Rider Black RX (eps 26-27)
Tomokazu Sugita as
Kivat Arrow (Voice) (ep 11)
Kivat Bat II (Voice) (eps 20-21)
Kivat Bat III (voice) (eps 4-5, 31)
Tori Matsuzaka as Takeru Shiba/Shinken Red (eps 24-25)
Toshihiko Seki as Momotaros (Voice) (eps 14-15, 18)
Yasunori Masutani as Kamen Rider Scissors (voice) (ep 6)
Yuki Terada as Ritsuko Okamura (eps 28-29)
Yuria Haga as Yuki/Thorn Fangire (ep 30)

Tuesday, December 14, 2010

Kanak2 riang

senyum sokmo!!
peace!!!
ak nk tergelak la tengok paiz posing tuh...haish!
ni larr budak nakal yg ska nangis...haha
ni larr spupu ak yg pling kuat posing...yg pkai bju ijau tuh abg ak...yg sblah dye lak naem...spupu ak
haha...ni la dua bradik yg cooll...hahhaha so funny larr diorg nie
ni spupu ak...yg pkai bju warna mrah tuh imah...yg sblah dye lak ain...



tular...gmbr2 di tmn yg indah....so abez lar citer ak....peace!!!

Saturday, December 11, 2010

ni larr choi siwon...ak minat dye nie jer dlm kmplan super junior....yg len ak x minat....siwon ni adew gak blakon dlm oh my lady.....spupu ak sowang ja minat dye,nme dye siti naimah......dye niey ensem....ak ska sngt...k...ituh saje tuk arini..nnti ak crita agi...bye!

Kelahiran Manusia Di Bumi

Terdapat banyak pokok persoalan yang disebutkan dalam Al-Qur'an yang mengundang manusia untuk beriman. Kadang-kadang langit, kadang-kadang hewan, dan kadang-kadang tanaman ditunjukkan sebagai bukti bagi manusia oleh Allah. Dalam banyak ayat, orang-orang diseru untuk mengalihkan perhatian mereka ke arah proses terciptanya mereka sendiri. Mereka sering diingatkan bagaimana manusia sampai ke bumi, tahap-tahap mana yang telah kita lalui, dan apa bahan dasarnya :

نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ # أَفَرَأَيْتُمْ مَا تُمْنُونَ # أَأَنْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخَالِقُونَ

Artinya : "Kami telah menciptakan kamu; maka mengapa kamu tidak membenarkan? Adakah kamu perhatikan (benih manusia) yang kamu pancarkan? Kamukah yang menciptakannya? Ataukah Kami yang menciptakannya?" (QS Al Waqi'ah : 57-59)

Penciptaan manusia dan aspek-aspeknya yang luar biasa itu ditegaskan dalam banyak ayat. Beberapa informasi di dalam ayat-ayat ini sedemikian rinci sehingga mustahil bagi orang yang hidup di abad ke-7 untuk mengetahuinya. Beberapa di antaranya sebagai berikut :

1. Manusia tidak diciptakan dari mani yang lengkap, tetapi dari sebagian kecilnya (spermazoa).

2. Sel kelamin laki-lakilah yang menentukan jenis kelamin bayi.

3. Janin manusia melekat pada rahim sang ibu bagaikan lintah.

4. Manusia berkembang di tiga kawasan yang gelap di dalam rahim.

Orang-orang yang hidup pada zaman kala Al Qur'an diturunkan, pasti mengetahui bahwa bahan dasar kelahiran berhubungan dengan mani laki-laki yang terpancar selama persetubuhan seksual. Fakta bahwa bayi lahir sesudah jangka waktu sembilan bulan tentu saja merupakan peristiwa yang gamblang dan tidak memerlukan penyelidikan lebih lanjut. Akan tetapi, sedikit informasi yang dikutip di atas itu berada jauh di luar pengertian orang-orang yang hidup pada masa itu. Ini baru disahihkan oleh ilmu pengetahuan abad ke-20.

Thursday, December 9, 2010

Buat Isteri Seorang Pejuang

Jelmaanmu merentas bongkah sendu
Mengorban naluri merungkai pilu
Mengharungi gurun tanpa bayu
Isteriku...
Kehadhiranmu adalah mustika
Mengerlip cahaya sakinah
Laksana bintang membentuk arah burujnya
Isteriku...
Saban waktu, dirimu abdi di gobokku
Senyum manismu menenang jiwaku
Kerlinganmu mengorak senyumku
Kesetiaanmu menyejuk mataku
Isteriku...
Ketika kesejukan mataku
Memandang wajahmu duhai isteriku
Memori ini mengimbau zaman remajaku
Dikala kuhamparkan tangan ke awan biru
Merintih harap isteri yang solehah
Penyejuk mata dan penyeri rumahtangga
Isteriku...
Di senjakala, ku menongkat resah
Dirimu tersangkar dalam kemiskinanku
Dirimu tak punya manikam permata untuk kukalungkan
Tiada nota ringgit untuk kuunjukkan
Tiada lambang kemewahan untukku hamparkan
Dirimu hanya ku langir debu
Ku balutkan jubah
Ku hilangkan dahagamu secangkir cuma
Ku hambat bosanmu seketika sahaja
Isteriku...
Di hening subuh ku merenung sayu
Dirimu kesepian dalam kesibukkanku
Hari-hari berlabuh kita berasingan
Kesedihanmu, sementara diriku di medan
Kesakitanmu pun tiada aku disisi
Rumahku, dirimulah penanti setia
Sementara bagiku, ia hanyalah dangau persinggahan
Isteriku...
Dirimu masih setia dalam sangkar yang sepi
Demi nilai cinta dan ketaatanmu
Isteriku...
Dongaklah wajahmu ke atas
Hulurlah tanganmu ke hadapan
Tabahlah duhai isteriku
Tidakkan ku sia siakan hidupmu
Kan ku hidangkan ilmu buatmu
Kan ku bawamu ke alam perjuangan
Kan ku hantarkan ke perlembahan hidayah
Isteriku...
Bajailah cinta kita
Tenggelamkanlah kemelut rasamu
Isteriku...
Diriku tetap setia disampingmu
Sungguhpun kita jarang bertemu
Sayang isteriku... sayang isteriku

Wednesday, December 8, 2010

>at kampung aku adew rmai sedare mare....xterkira!adew namew nurul ain,hanif,amirul,naaim,naimah,hafizah,faiz,e one,eppy and len2......cutiy niey bnyk aktivitiy leh wt.....ary2 ak gi blik kmpg...maklumlarrr...kmpg ak dkt ja....kt kmpg ak men bola tmpar,ting2,bola sepak n badminton...klu mlm2 kt kmpg...slaloo tido kol 2.....sbb mlm tuh adew czen tido umah maktok gak....ok...setakat ini je...len kli plak yew...

to someone special

everyone has someone special , someone that makes u laugh ,
someone that makes u smile :) , someone that you'll never get over ,
someone that give you butterfly everytime you hear their name ,
someone that will always be in your heart , someone that u think everyday ,
someone that makes ur heart race everytime u're near them ,
someone that juzt takes your breath away ,
someone that no one can understand them except u ,
someone that people think u can do better ,
someone that the first time u layed ur eyes on them ,
you know ! u LOVE them<333 ,
u are my one , my perfect one , the one that i loved ,
u're my life , my heart , my love , my everything ,
u were the only one who understood ,
the same way , i understood u ,
im dying inside , wanting to be wif u 4ever ,
i hope one day , my dream will come true ,
just remember ! i'll always LOVE u no matter what

Tuesday, December 7, 2010

Wizards of Waverly Place - Season 3 - Episode 57 - Dollhouse PART 3 of 3

ske tengok citer niey....sbb adew david henrie!!

Lawak suami kantoi lagi

Sepasang suami isteri yang telah mempunyai 3 orang anak, sedang berbual sambil menonton TV di dalam bilik mereka. Si isteri bertanya kepada suami beberapa soalan.

* Isteri : Bang, kalau saya mati dulu, abang kahwin lagi tak ?
* Suami : Abang rasa, abang mungkin kahwin lagi. Kerana, anak-anak kita perlukan orang yang boleh beri perhatian. Makan minum abang pun adalah orang yang sediakan.
* Isteri : Habis, kalau abang kahwin lagi, abang kasi ke dia duduk rumah kita.
* Suami : Ye lah. Sebab rumah ni mahal, takkan nak biar kosong macam tu saja?
* Isteri : Abang kasi ke dia guna bilik, kita, toilet kita ?
* Suami : Ya yang, sebab takkan abang nak buat bilik lain khas untuk dia. Nanti bilik ni, membazir pulak.
* Isteri : Abang kasi ke dia pakai almari kita ?
* Suami : Ye yang, almari kita ada 4 pintu takkan nak bagi org lain pulak.
* Isteri : Abang kasi ke dia pakai katil kita ?
* Suami : Terpaksalah yang. Sebab katil kita tu baru je beli sebulan.
* Isteri : Baju tidur saya, pijama dan towel saya ?
* Suami : Takkan itu abang nak bagi kakak & adik awak. Jadi, daripada tak dipakai, lebih baik kalau abang kasi dia aja.
* Isteri : Handbag saya, kasut saya, golf set saya ?
* Suami : Itu tak boleh, sebab dia suka handbag kaler maroon, kasut dia saiz kecil daripada awak, saiz 5, golf set tak boleh sebab dia kidal ...
* Isteri : ????!!!!!
* Suami : ( Dalam hati ) Alamak kantoiii !!

Teka Teki ngan jwpan nye skali

Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Kuih salah bikin.

Binatang ape power Karate?
Kuda belang.cube kira brape black belt dia ade.

Siape yang menemukan dompet kulit?
Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Pintu yang ade tulis 'TARIK'

Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Pembohong...

Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati...'?
Usus

Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Kutu rambut

Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Neneknye si katak

Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?
Sbb lelaki ni kan 'buaya'

Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan'
Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan'

Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
Dua-dua tak kenal korang...hehe

Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Tukang gali kubur

Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Tahi hidung

Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...
gile aper!!

Wednesday, December 1, 2010

cerita!!!

-> nama gua Rafi. gua baru saja dapat makwe baru. dan gua bangga gua dapat makwe macam die. melalui 'profile picture' yang gua lihat di fesbuk die. die memang comel.

-> nama saya Suhaila. saya baru saja dapat pakwe baru. dia tu baik sangat. saya suka dia jadi pakwe saya. status fesbuk die selalu bes-bes. die memang hebatlah.


tiiiiittt.



2 hari sebelum tu.

hari ni, gua ingat gua nak apdet blog tak seberape gua tu. gua harap gua dapat bikin entri kencang-kencang punya. buatlah, si Fernando Torres tu bace.. mesti bes kalau die komen entri gua.


kisah Shoutbox Rafi pada hari tu...

Mamat A : aku singgah sini oke. singgah la balik.
Mak Bedah B : hai tuan blog. ini saye, datang singgah.
Pak Cik C : blogwalking lepas solat isyak. oyeah.
Atok D : atok ade blog. klik la dekat name atok ni. jangan lupe folo ye.
Suhaila : hei yu, datang blog ai oke.

gua tanpa berlengah membalas semua kunjungan blogger-blogger tersebut kecuali Mamat A, Mak Bedah B, Pak Cik C, Atok D. tak de mase.

tuuuuutt.


5 minit lepas tu.

hai, saye ingat hari ni malas la nak apdet blog. sebab saye takde bende nak cerite. kalau cerite pasal 'life' saye, mungkin orang tak berminat nak bace. cerite pasal 'boyfriend' saye, saye dah lama solo. kalau cerite pasal tokwan saye, diorang pun ade tokwan. tak de kelainan langsung la.

follower saye dah mencecah 800, tapi komen dekat entri banyak tu jugak. 3-4-5-6. kenape ye?


kisah Shoutbox Suhaila pada hari tu...

Mak Nyah E : ai singgah sini sebab boifren ai yang 'suggest'. so, tak de makneye ai suke kat yu.
Minah Rempit F : aku bawak moto terbabas sampai sini.
Ah Long G : mana utang wa? wa sudah folo. bila lu nak baya hah?
Ayah H : ha.. blog anak ayah ni menarik sangat.
Rafi: hai u, i singgah sini balik. nice 2 know u. ni fesbuk i oke. [link]

tooooooooottt.

***

baru gua sedar, ada jugak cinta berputik di laman web sosial. bukan senang nak dapat awek melalui fesbuk, blog, maispes, prenstew, teeeggg, 'hak tuih'ter dan macam-macam lagi.

yang gua tak faham, macam mane diorang nak tawu tentang setia dan tak setia pasangan diorang?

Thursday, November 25, 2010

camera!

This exciting new camera employs a Nikon FX-format CMOS imaging sensor (35.9 x 24.0 mm) with an imaging area equivalent to 35mm film, and its 24.5 effective megapixels deliver images of striking quality and resolution.

Designed to meet the demands of a growing multitude of serious professionals, such as studio photographers, for whom exquisite detail is a vital part of their work, the D3X achieves resolution comparable to medium-format cameras — with an entirely new level of operating ease. It’s perfect for the broadest range of detailed work, from fashion and product shootings, to weddings, architecture, landscapes and large poster production. And it shares the robust body structure of the D3, for superior mobility and operation in virtually any shooting environment, indoors or out.
Price: RSP RM 29,988.00 (body only)



# Nikon FX-format CMOS sensor with 24.5 megapixels
# Wide sensitivity range starting at ISO 100
# New EXPEED-based image processing
# High-speed performance meets the most rigorous professional demands
# Realizing reliable auto control: Scene Recognition System
# AF system employing high-density 51-point AF
# Superior durability
# High-resolution 3-inch LCD monitor with approx. 920k¬-dots (VGA), 170° wide-viewing angle and reinforced glass
# Two Live View modes available
# Picture Control System
# Active D-Lighting — reproducing brightness as you see it
# Electronic virtual horizon
# UDMA-compatible memory card double slot
# GPS Unit GP-1 (optional)

lawak!!!hahahhahahx

Seorang pria Perancis yang memiliki ukuran anu “wah size”, berkeliling disebuah pusat pertokoan obat obatan Asia. Dengan maksud ingin memamerkan anu-nya yang wah.

Si Perancis berpura-pura hendak membeli kondom di setiap toko yang di masukinya. Di sebuah toko obat milik orang Indonesia tanpa ragu-ragu si Prancis menghampiri penjaga toko,

“Ada jual kondom ?” tanyanya sambil menimang-nimang ‘anu’-nya, penjaga toko dengan gagap menjawab,

“Ti..ti..ti..tidak ada mister !?”

Dengan bangga si Prancis pun keluar toko sambil melihat-lihat toko yang lain. Kemudian dia masuk ke sebuah toko obat lain yang pemiliknya orang Cina. Bertanya lagi si Prancis “Ada jual kondom ?!” tanya si Perancis kepada penjaga toko sambil tetap menimang-nimang “anu”nya, si penjaga toko dengan terbata-bata berkata

“Haiya..ukulan anu tuang,..di sini tidak..adaa..haiya !?”. Kembali si Prancis keluar toko dengan bangga.

Begitu terus kelakuan si Prancis pada setiap toko obat yang di laluinya.

Sampai si Prancis mencoba masuk ke toko obat milik orang arab, kebetulan waktu itu yang menjaga toko pemiliknya sendiri karena pembantunya (orang arab juga) sedang merapihkan gudang. Masuklah si Prancis, kemudian dia menghampiri pemilik toko obat tersebut.

Seperti yang sudah-sudah kembali si Prancis dengan maksud memamerkan benda “pusaka”nya, bertanya dia pada pemilik toko.

“Ehemm..Ada jual kondom ukuran ini ?!”,
tanya si Prancis sambil menunjuk ke “anu”nya. Pemlik toko, Dengan sikap melayani pembeli, berkata pemilik toko “Tunggu sebentar,…pelayan saya ada
di belakang..!?”,

Dengan logat Arab-nya yang kental pemilik toko berkata kepada pembantunya
“Ahmad.. tolong ambilkan kondom UKURAN ANAK-ANAK.!!”

Monday, November 22, 2010

20 Jenis kent0t(nk tergelak dengar)

Ada antara jenis orang yang suka kentut yang selalu kita dengar tapi ada jugak yang kita tak pernah dengar. Ada 20 jenis orang sebenarnya. yang suka kentut. Banyak tu..Adakah anda tergolong dalam 20 orang di bawah ni??. Antara jenis-jenis orang yang suka kentut seperti berikut:

1. Orang TIDAK JUJUR: Orang yang kalau kentut lalu menyalahkan orang lain.

2. Orang BANGANG: Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam sampai kena buasir.

3. Orang BERWAWASAN LUAS: Orang yang tahu bila harus kentut.

4. Orang SENGSARA: Orang yang ingin kentut tapi tidak boleh kentut.

5. Orang MISTERIUS: Orang yang kalau kentut, tapi tiada siapa yang tahu.

6. Orang GUGUP: Orang yang tiba-tiba menahan kentutnya bila tiba masa nak kentut.

7. Orang yang PERCAYA DIRI SENDIRI: Orang yang selalu mengira kalau kentutnya bau harum.

8. Orang SADIS: Orang yang kalau kentut di tempatnya terus dikibaskan baunya ke tempat orang lain.

9. Orang PEMALU: Orang yang kalau kentut tidak bunyi tapi lalu merasa malu sendiri sehingga merah muka walaupun orang lain tidak tahu.

10. Orang yang STRATEGIK: Orang yang menyembunyikan kentutnya dengan tertawa terbahak-bahak biar orang lain tidak dengar.

11. Orang BODOH: Orang yang kalau bila habis kentut lalu menghirup nafas untuk mengganti kentutnya yang keluar.

12.Orang PELIK: Orang yang kalau kentut di keluarkan sikit-sikit,sampai bunyi "tit-tit-tit".

13. Orang SOMBONG: Orang yang sering mencium kentutnya sendiri.

14. Orang RAMAH: Orang yang senang mencium kentut orang lain.

15. Orang yang tidak suka BERGAUL: Orang yang kalau kentut sambil sembunyi di bawah katil atau pun dalam almari.

16. Orang AKUATIK: Orang yang kalau kentut di dalam air sampai bunyi "blukbluk3"

17. Orang ATLETIK: Orang yang kalau kentut sambil mengeluarkan tenaga dalaman atau pun sambil berlari pecut.

18. Orang JUJUR: Orang yang mengaku kalau habis kentut.

19. Orang PINTAR: Orang yang boleh meneka bau kentut orang lain.

20. Orang MALANG: Orang yang nak kentut tapi terkeluar taik sekali.Buwekkk!!

Lirik Lagu Stacy-Jahat

Aku sudah serik bercinta
Kerna asyik berakhir dengan kecewa
Tapi sejak hadirnya dia
Semua sistem kawalan kini terdedah

Kepala kata jangan gelojoh (no)
Hati pula kata pergi (go baby go)
Benarkah cinta itu buta
Kerna tak nampak apa selain dia
Korus
Aku aku
Bagaikan sudah terkena mantera cinta
Dari manakah kau datang menyerang
Diriku diriku
Yang disangka kebal
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu
Engkau engkau
Penyebab diriku terigau-igau
Kini ku terbayangkanmu hampir setiap waktu
Ku mahu ku mahu denganmu selalu
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu

Apa agaknya sudah jadi
Pada ingkar untuk tak bercinta lagi
Walaupun belum bersedia
Tapi hatiku mendesak dan menggesa

Ulang korus 2X

Jahatnya kamu
Jahatnya kamu

Sambung Baca: http://anizyn.blogspot.com/2010/04/lirik-lagu-jahat-stacy.html#ixzz160WeGdNU

Lirik Lagu AAA-Climax Jump

jikan no nami wo tsukamaete
imasugu ni yukou yakusoku no basho
genkai mugen iza tobikome Climax Jump!

ii jan! ii jan! sugee jan?!
ii jan! ii jan! sugee jan?!

kanaetai yume ga aru nara
shinjinakucha negatta hibi wo

Catch the wave
mayoisou na toki kanarazu
omoi no tsuyosa ga michibiku
KIMI ga nozomu mirai sude ni
In your hands

hajimari wa itsumo totsuzen
unmei wo tsurete yuku Time tripin' ride
fukannou koete tsukami toru sa Climax
kawaru koto wo osorenai de
ashita no jibun miushinau dake
dare yori takai sora e tobou ze Climax Jump!

ii jan! ii jan! sugee jan?!
ii jan! ii jan! sugee jan?!

mune no naka minna hisoka ni
kaki kaetai kioku mo aru

Means nothing!
atarashii asa wo matsu nara
"ima" wo nurikaero soko kara
honno sukoshi yuuki wo mote
In your mind

tabitachi wa itsumo hitsuzen
douse nara tobimaware Time tripin' ride
sagashidasu no sa jibun dake no
Climax
kinou made no kioku subete
hitsuyou to wakaru hi ga kuru HAZU
hakoeru you ni sara naru Climax Jump!

kokoro wo tsuyoku suru
daiji na kotoba toka
kakegaenai omoide wo atumete
mou sukoshi ato sukoshi...
todokanai hoshizora
akirametara soko ka shuuten sa

hajimari wa itsumo totsuzen
unmei o tsurete yuku Time tripin' ride
fukannou koete tsukami toru sa Climax
kawaru koto wo osorenai de
ashita no jibun miushinau dake
dare yori takaku kinou yori takaku Climax Jump!

ii jan! ii jan! sugee jan?!
ii jan! ii jan! sugee jan?!

Lirik Lagu Yang Sempurnakanku 6ixth Sense

Kaulah bidadari dalam hidupku
Yang selalu hadir di dalam mimpiku
Bunga yang selalu harungi hariku
Anugerah Tuhan yang sempurnakanku

Bila kau jauh
Aku selalu rindu
Bila kau ada
Hatikan berbunga

Ku akan selalu menjadi bintangmu
Menerangi gelap dan mimpimu
Aku setia di sini mengusap tangismu
Menemani sunyi di hatimu

Read more: http://www.liriklagumuzik.co.cc/2010/06/lirik-lagu-yang-sempurnakanku-6ixth.html#ixzz160VmhU5A

Lirik Lagu Anna Raffali wif Suhaimi Mior Hassan-Kalau Berpacaran

Kalau berpacaran memang banyak pantang larang
Menjaga susila ibu bapa adik abang
Apabila berdua carilah tempat yang terang
Agar tidak pula mencoba aksi terlarang

Chorus
Boleh pandang-pandang jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang bertambah sayang
Biar malu-malu biar segan-segan
Kerna malu itu perisai orang beriman

Kalau berpacaran jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan meminang dengan segera
Kalau terlambat kekasihmu disambar buaya

Ulang Chorus

Yeah kita sambung cerita
Kalau kamu berdua aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia ucap syahadah

Ulang Chorus

Boleh pandang-pandang (boleh pandang-pandang)
Jangan pegang-pegang (boleh pegang-pegang)
Duduk renggang-renggang (duduk rapat-rapat)
Bertambah sayang (nanti confirm dapat)
Biar malu-malu (jangan malu-malu)
Biar segan-segan (jangan segan-segan)
Kerna malu itu perisai orang beriman (hahahaha)

Lirik Lagu Sofaz- Dan Bila Es0k....

Di dalam hati selalu tersimpan
rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
kau diam tanpa kata
saatku ungkap semua rasa

Di saat ku ingin dekat denganmu
kau semakin jauh meninggalkanku
dan kau diam tanpa kata
saatku ucap semua rasa

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
tuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
tuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

Mungkinkah esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatiku
untuk cinta yang pernah engkau miliki
untuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu
untuk cinta yang pernah kita miliki
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada waktu untuk mencinta dirimu
untuk bisa menjagai hati ini
tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
masihkah ada ruang di dalam hatimu

Untuk cinta yang pernah kita miliki tuk selama-lamanya


Read more: http://www.liriklagumuzik.co.cc/2010/06/lirik-dan-bila-esok-sofaz.html#ixzz160IiyxxK

Friday, November 12, 2010




















Nippon Paint Blobbies - Weatherbond...pling ak minat niey...

Nippon Paint...Nippon Paint..





Kisah cat Superheroes yang menentang kuasa kejahatan yang merosakkan warna cat dalam rumah.
Suka tengok aksi-aksi hero-hero Blobby ini dengan kuasa ajaib yang tersendiri.
Lagu tema nya pun memang mengasyikkan. Kalau lah ada kartunnya ni pasti kanak-kanak akan suka.
Hehehehe.
Jom Layan.

Saturday, October 30, 2010

Tuesday, September 21, 2010

Sape kate adew couple dlm islam??

trend couple mmg pemes gila kan skg..gila pon x pemes cam die..bhahaha..dari jenis couple yg tadek otak smpai buat anak sehingga lah golongan2 kepale-otak-bajet-pandai iaitu siswa siswi kite..x kirelah uitm ke,upm ke,ukm ke,uia ke ( erk ade jugak ea )..sume mao couple..yg budak2 U ni ade due jenis pair ,satu yg ade akal tp x gune akal pastu wat anak..satu lagi ade akal ade iman then couple care islam..bhahaha..

gua pon tataw couple cara islam ni sahih ke idak..gua bukan ape,manusia ni bukan boley kire sgt..siang jadi tok imam malam merempit..kasi pil kuda amek kau lalok la die..so pada pikiran gua couple cara islam,erk,x payah lah~

mesti korang akan cakap,alah x kan la nak kawen teross..ni bukan zaman dulu2..sume orang baik..skg kene carii calonn dluu..susahh nak carii org baik2..kene tapiss dlu..

yer cari lah calon anda tu..carii..x salah pon..ustat kat tibi pon cakap suruh cari,tp jgn la cari awall sangatt..baru stdy kat matrix dah gedik nak carik,tu gatai name die..lain la hangpa suma da ade plann baikk punya nak nikahh awall..

dah carik tu,x yah gedik couple lah..nak rindu2 lah..nak miss2 lah,nak love2 lah..kawan sudeyy..bermesra pas kawen,bleh ? lagi nikmat kot ^^

carik then cop je..at least gtaw die " awak2,sy ni suke awak..sy pon taw awak suke sy..kan3 ? ye la sy kan cute2 gitu..so nti dalam 3 taun saye merisik awak..sy tggu awak ni..betolll "

haa dah kene copp,okei la tu..tapi make sure pompuan tu setuju la..jgn korang gedix pakse die suruh setuju plak..bhahaha..tu BA ALIP NGANG..bangang..hahahah.

sudah2..gua malas beleteq dah...nti korang ckap " eleh sonozaki auni,bajet ustazah la tuh nak nasihat gua "

bhahaha kalo gua ustat gua x cakap camni..gua cakap care lembut sebab imann yg bentukkan personaliti..gua bukan ustat..tp gua nak folo ape yg 'tuan' gua suruh buat,at least gua buat bnde yang senang ( amar makruf nahi mungkar ) ..bnde yg susah2 dah gerenti gua pon susah nak buat..bhahah..

ni korang bace yg kat bawah niii..ISI PENTING KENAPE DAN MENGAPA GUA CKAP TaDEK COUPLE DALAM ISLAM...gua cedukk dari fb orang je..gua x mnx izin die pon..sebab ni ilmu Allah..nabi kite pon suruh sebar..soo sebarr je lahh..ntii insyaAllah die akan dapat pahale..Allah taw kite buat ape..x yah nak gtaw die kite solat hari2 sebab die tgok kite setiap saat =P

PC!!!

adusss!!!!ak dh xleh nk bukak PC agi(ni ak bukak diam2)....sbb abg ak nk PMR.....Gud luck kepada yg menduduki UPSR and PMR......tpi skit ati.....ayh ak slalu sorok keyboard ngan modem(wireless)ak nk guna pown xleh...k lah nk chow....bye...

Sunday, August 22, 2010

Lirik Lagu WBX-W Boiled Extreme

Mata dareka ga  totsuzen Door wo tataku Jiken no yokan  Welcome to Windy City Kono machini wa  namida wa nia wa naize Yami ni shizumu  "Keyword" mitsuke dasou  Hitori de wa todokanai yume  (Kensaku suru mugen no Archive  kioku toiu umi eto Dive) Kimi to nara kanaerareru  Half��Half (W-Boiled Extreme)  W-B-X  futari no Body��Soul (Hokani inai sa Only  tsumari ainori)hitotsu ni W-B-X  saikou no Paatona  deau toki Kiseki okoru(So We can make It) Daburu wo sagaze  W-B-X�@Crime and the city*2   Tokai no kawasu  kiken na kaori sasou Arashi ga kuru  Welcome to Windy City Juutai shiteru  nyuusu ya sonwo suri nuke Kakisareteru  "KEYWORD"  mitsuke dasou  Shinjiau chikara wa itsuka (Hanbun made futari de kyuukou  2way kara kuridasu Kick) Kitto  kono machi wo sukuu Trust&Trust (W-Boiled Extreme)  W-B-X  Unmei no Body&Soul (Hoka jadame sa Only  tsumari kimi igai)Hitotsu ni W-B-X  Saikou no Chemistry  hajimatta Wadai sarau(So We can make It) Daburu wo sagaze   Soko ni  hito ga inakucha Machi ha  kuukyo na hako sa Bokura wo  tsunaida kaze wo  tome takunai   W-B-X  futari no Body��Soul (Hokani inai sa Only  tsumari ainori)hitotsu ni W-B-X  saikou no Paatona  deau toki Kiseki okoru(So We can make It...) We W! W-B-X  Unmei no Body&Soul (Hoka jadame sa Only  tsumari kimi igai)Hitotsu ni W-B-X  Saikou no Chemistry  hajimatta Wadai sarau(So We can make It) Daburu wo sagaze  W-B-X�@Crime and the city*2

Friday, August 20, 2010


ShoutMix chat widget

Thursday, August 19, 2010

sape yg tengok blog aku

INI ADALAH BENAR

ni adalah benar... sila baca sehingga habis... dan tlg sebarkan kepada seberapa byk org Islam yg boleh...





Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh



ini adalah surat wasiat dari penjaga makam

Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad

Maeine (Saudi Arabia).







pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di

makam Rasulullah SAW.









selepas membaca lalu

hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi

didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada

hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal

dunia di zaman ini tiada seorang pun yang

matinya dalam keadaan beriman.










(a)isteri tidak mendengar kata suami.

(b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.

(c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat

kebajikan.






Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu

menyedarkan kepada orang Islam ini supaya

membuat kebajikan, kerana hari

penghabisan(Qiamat) akan tiba di mana

bintang akan terbit dari langit, sesudah itu

matahari akan turun di atas kepala.











PESANAN HAMBA INI

(a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita

Muhammad SAW.




(b) bertaubatlah - dengan segera sementara

Pintu Taubat masih terbuka.



(c) Bersembahyanglah

(d) berzakat - jangan ditinggalkan.



(e) Menunaikan Fardhu haji - bila

berkemampuan.



(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu

bapa.





































UNTUK MAKLUMAN



1.

































seorang saudagar dari bombay telah

menerima surat ini dan beliau telah mencatak

sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada

orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah

dengan mendapat keuntungan yang besar

dalam perniagaannya.





































2.

































seorang hamba Allah telah menerima surat

ini tetapi tidak mengendahkannya dan

menganggap wasiat ini palsu, maka selang

beberapa hari kemudian anaknya meninggal

dunia.





































3.

































Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas

Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini

kemudian mengarahkan setiausahanya

mencetak sebanyak 20 salinan dan

menghantarnya kepada orang lain, maka

selang beberapa hari kemudian dia telah

mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di

malaysia timur.





































4.








tan sri ghazali jawi, bekas menteri besar

perak secara tidak langsung dipecat dari

jawatannya kerana apabila beliau menerima

wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan

untuk disebarkan kepada orang lain tetapi

beliau telah menyedari kesilapannya lalu

beliau mencetak semula wasiat ini dan

mengirimkannya kepada orang lain, beberapa

hari kemudian beliau telah dilantik menteri

Kabinet Perdana Menteri.










5.






Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat

wasiat ini dan tidak percaya akan

kebenarannya juga menganggap palsu lalu

membuangnya ke dalam tong sampah.








seminggu kemudian beliau telah dijatuhkan

hukuman pancung sampai mati.











6.






di Terengganu, seorang pekerja bengkel

kenderaan telah menerima wasiat ini dari

pengirim yang tidak dikenali yang datangnya

dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20

salinan seperti yang dituntut.









Alhamdulillah dia

dianugerahkan oleh Allah seorang gadis

berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh

Islam.









baginya anugerah ini paling agung dan

tidak ada tandingannya.












7.








Di Terengganu juga, seorang hamba Allah

telah menerima surat ini dari orang yang tidak

dikenali tetapi beliau tidak mengendahkannya

dengan mengatakan ianya bohong belaka dan

sengaja mengada-adakan untuk menakutkan

orang yang membacanya.















Beberapa hari

kemudian dia telah mendapat penyakit ganjil

dan penderitaanya amat menyedihkan.
















setelah

tiga minggu mendapat rawatan rapi di hospital,

penyatkitnya sukar juga diubati oleh doktor.














Akhirnya beliau teringat akan wasiat ini dan

mengedarkannya kepada orang lain.













Semingu

kemudian barulah beliau beransur sembuh

sehingga sekarang.












Banyak lagi contoh-contoh orang yang

menerima wasiat ini tetapi tidak

mempercayainya dan tidak mengedarkannya

atau menyampaikan kepada orang lain.










dimana

mereka mendapat malapetaka.












setelah

kejadian yang menggembirakan dan

menyakinkan ini anda jangan lupa

menyampaikan 20 salinan wasiat dalam masa

96 jam dari masa anda menerimanya.














InsyaAllah anda akan memperolehi sesuatu

dari YANG MAHA KUASA dengan penuh keyakinan pasti ia akan menerangi hidup anda dengan nikmat kebahagiaan hidup. ISNYAALLAH.














PERHATIAN



setelah membaca wasiat ini hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepda orang lain sebanyak 20 salinan. sekiranya telah dilakukan anda akan dianugerahkan sesuatu nikmat atau hajat anda akan dikabulkan oleh ALLah.












kata sheikh ahmad lagi. jika apa yang hamba katakan ini tidak benar, biarlah hamba mati dalam kekufuran dan hamba tidak mendapat perlindungan dan syafaat Rasulullah SAW naaauzubillah. oleh itu hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepada orang lain.











insyaAllah dalam masa 2 minggu anda akan berolah kebahagiaan dan ingatlah lakukan ini dengan hati yang ikhlas dan janganlah diabaikan atau dibiarkan



TLG SEBAR KAN KPD UMAT ISLAM.... SEBAR KAN 20 WASIAT NI KPD UMAT ISLAM..
Narut mugen Pictures, Images and Photos
naruto mugen Pictures, Images and Photos
Naruto Chico Pictures, Images and Photos

Free myspace games - Free blog games

puase~!

Slamat berpuase~!(untuk umat islam ja)Korang jgn x puase plak...hahaha.nnti pegi tandas minum air plak,jdi air paipsi cola...haha.Dan jgn lupa pegi smayang terawih{untuk sume org islam}.Kita sebagai umat islam kene berpuase.Jgn buat benda2 yg x elok plak mase puase..ok..slamat berpuase!

Friday, April 16, 2010

profil~!

NaMaKu AuNi AtAu LeBiH DiKeNaLi SeBaGaI DrAmA KiNg...UmO AkU 15 TaOn.AkU StAy KaT PaRiT BuNtAr.AkU SuKe MaKaN NaSi Yg SeDaP JeW.AkU SuKa MiNuM AiR Teh O AiS.HoBi AkU TeNgOk Tv,MaEn LaPtOp,TiDo.AkU x SkE Wt KeJe.AkU SkE LaGu DrAmA KiNg.AkU SkE TeNgOk CiTeR AdAmAyA,BlOgGeR BoY,BaNyAk LaGi ArR.MoTo AkU iAlAh HiDuP MeStI BeRsEmAnGaT.HaBis DaA.....Tq

Monday, March 8, 2010

waktu solat

Waktu Solat
Selasa 9-Mac-2010
Kawasan
Subuh 6:10Syuruk 7:27Zohor 13:30Asar 16:44Maghrib 19:31Isyak 20:40
www.al-azim.com

Sunday, March 7, 2010

bumi

ni tempat Malaysia as a marked location on the globe

"e-book ini amat berguna untuk mencapai kejayaan dalam waktu yang singkat dengan cara yang paling berkesan..."


Rahsia MLMSetiap perniagaan mempunyai asas yang sama iaitu penawaran dan permintaan perkhidmatan atau barangan, tetapi "network marketing" mempunyai konsep perniagaan yang lebih mencabar - tetapi amat menguntungkan.

E-book ini amat penting di dalam menyenaraikan langkah-langkah yang perlu dan tidak perlu dilakukan dalam mengembangkan rangkaian perniagaan.

Jelas sekali penyelesaian yang dikemukakan oleh ebook ini amat dinantikan oleh mereka yang mempunyai keinginan untuk berjaya tetapi menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran.

Untuk mereka yang baru bertapak di dalam bidang ini, e-book ini amat berguna untuk mencapai kejayaan dalam waktu yang singkat dengan cara yang paling berkesan.

Saya amat berpuas hati setelah membaca isi kandungan ebook ini.

Saudara Zamri Nanyan telah menghasilkan sesuatu yang amat bernilai untuk kita semua.

Syabas buat beliau!

— Aridz
Sapphire Manager
Score A Programme
Kuala Lumpur
E-mel: aridz@yahoo.com

Sistem Merekrut dan Menaja Prospek MLM "Big Al" Dibongkar!

Penyelesaiannya!

Gunakan sistem kejayaan yang telah terbukti berkesan, yang digunakan oleh ramai usahawan MLM terbilang - termasuklah usahawan MLM terkenal, Tom "Big Al" Schreiter sendiri.

Lebih menarik lagi...

Tom Schreiter telah menulis sebuah buku menerangkan bagaimana satu sistem MLM yang mudah digunakan oleh sesiapa sahaja untuk menaja dan memperkembangkan perniagaan MLM anda dengan jayanya.

Maklumat yang terkandung di dalam buku ini telah menolong ribuan pemimpin MLM memperkembangkan perniagaan mereka di Amerika Syarikat dan juga di seluruh dunia.

Sebelum ini, maklumat berharga ini hanya dapat difahami sekiranya anda boleh berbahasa Inggeris.

Sekarang, tidak lagi.

Saya mendapat kebenaran Tom Schreiter untuk menterjemahkan buku beliau, "Big Al Tells All: The Recruiting System, Sponsoring Magic" ke dalam bahasa Malaysia.

Tom Schreiter dan saya bersetuju yang dengan adanya buku ini di dalam bahasa Malaysia, akan dapat meningkatkan lagi tahap profesionalisme di dalam industri pemasaran rangkaian di rantau Asia ini, khususnya di Malaysia.

Saya namakan buku ini "Rahsia Sistem Merekrut MLM".

Menterjemahkan buku bukanlah mudah.

Ianya menelan belanja besar.

Suntingannya pula amat memeritkan.

Tetapi, saya harap usaha saya ini berbaloi dan dapat menolong lebih ramai lagi usahawan MLM untuk berjaya.

Saya harap ilmu di dalam buku ini mampu memberikan nafas baru di dalam perniagaan MLM anda.

Saturday, March 6, 2010

Remaja Rasa Bangga Terlibat Jenayah

Mereka sanggup mencuri, merogol, menjual diri serta membunuh selain terbabit dalam pergaduhan dan samseng. Malah ada yang bertindak di luar batasan adab dan pegangan apabila sanggup menjual diri pada harga serendah RM50 setiap pelanggan untuk mendapatkan wang. Ini bukanlah profil penjenayah yang diburu mahupun sudah bergelar banduan, sebaliknya senario terkini golongan pelajar yang kian membimbangkan. curi, rogol, lacur, buli,

Risiko Internet Kepada Remaja

Berdasarkan kajian 'Norton Online Living Report' (NOLR) di Malaysia mengenai tabiat penggunaan internet di negara ini, remaja di negara ini sebenarnya menghabiskan masa 16 jam seminggu melayari internet. Jumlah itu sebenarnya enam jam lebih banyak daripada masa purata NOLR peringkat global berdasarkan kajian ke atas 12 negara utama dunia dan ia juga empat jam lebih banyak daripada ibu bapa mereka. Online 16 Jam SemingguHakikatnya, itulah...
There was an error in this gadget
YoonA - Girls' Generation SNSD